Նատրիում․ դերն օրգանիզմում և օրական պահանջը

Նատրիում․ դերն օրգանիզմում և օրական պահանջը

Նատրիումը կենդանի օրգանիզմների բաղադրիչ տարրն է, այդ իսկ պատճառով էլ կենսաբանական խիստ կարևոր դեր ունի։ Մարդը նատրիումն ստանում է սննդի միջոցով, հիմնականում՝ աղի։

Դերն օրգանիզմում

Օրգանիզմում նատրիումի հիմնական գործառույթներից մեկը նյութերի տեղափոխումն է բջջային մեմբրանի միջով։

Կարգավորում է օրգանիզմի ջրաղային հավասարակշռությունը։

Բջիջները, հյուսվածքներն ու օրգանները պաշտպանում է ջրազրկումից։

Աղի քանակից է կախված անոթային ճնշումը։ Եթե նատրիումի մակարդակն օրգանիզմում բնականոն սահմանում է, ապա ճնշումն էլ է բնականոն, իսկ ավելցուկի դեպքում հիպերտոնիա է զարգանում։

Մասնակցում է մարսողությանը, ակտիվացնում է մի շարք ֆերմենտների գործունեությունը։

Նատրիումն անհրաժեշտ է մկանների բնականոն աշխատանքի համար։

Նատրիում պարունակող սննդամթերքներ

Նատրիումի հիմնական աղբյուրն աղն է։ Այն պարունակվում է բոլոր սննդամթերքներում, ինչպես բուսական, այնպես էլ կենդանակ ծագման, սակայն փոքր քանակությամբ։ Առաջատարը ծովամթերքն է, ձուն, գազարը, բազուկը, լոլիկը, հնդկաձավարը, վարսակաձավարը և այլն։

Օրական պահանջը

Այդ հարցում հստակ պարամետրեր չկան, քանի որ առողջապահական տարբեր կազմակերպություններ տարբեր թվեր են նշում։ Համարվում է, որ հասուն մարդու օրգանիզմի օրական պահանջը 3-6 գրամ է։ Եթե փոխակերպենք սեղանի աղի, կկազմի մոտավորապես 7-15 գրամ՝ 1-1.5 թեյի գդալ։ Պահանջը մեծանում է ուժգին քրտնարտադրության և ֆիզիկական ծանր աշխատանք կատարելու դեպքում։

Նատրիումի պակասն օրգանիզմում

Հազվադեպ է նատրիումի պակաս առաջանում։ Պատճառներից են՝ անալի դիետաները, սխալ սննդակարգը, երիկամների հիվանդությունները, դեղորայքի օգտագործումը և այլն։ Դրսևորվում է հետևյալ նշաններով՝

  • քաշի նվազում, 
  • թուլություն և հոգնածություն, 
  • հավասարակշռության կորուստ և գլխապտույտ, 
  • մաշկի չորություն և մաշկային ցան, 
  • սրտխառնոց, փսխում, 
  • մկանների դող և այլն։ 

Նատրիումի ավելցուկն օրգանիզմում

Չնայած որ նատրիումը թունավոր նյութ չի համարվում, դրա ավելցուկը կարող է հանգեցնել անդառնալի ծանր հետևանքների։ Պատճառներից են՝ աղի չարաշահում, նատրիումի փոխանակության խանգարում, դեղորայք, ջրի անբավարար քանակ օրգանիզմում։

Նշաններն են՝ անոթային բարձր ճնշում, ուժգին քրտնարտադրություն, այտուցվածություն, դյուրագրգռություն և այլն։ Երկարատև ավելցուկը կարող է հանգեցնել նյարդային և սրտանոթային համակարգի հիվանդությունների ու շաքարային դիաբետի զարգացման։

Կոլրաբի․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Կոլրաբի․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Կոլրաբին պատկանում է կաղամբի ընտանիքին, անվանումը կարելի է թարգմանել որպես «կաղամբ-շաղգամ»

Օրեգանո․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Օրեգանո․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Դրական ազդեցություն է թողնում հատկապես կնոջ օրգանիզմի վրա, քանի որ կարգավորում է դաշտանային ցիկլը, մեղմում դաշտանային ցավը և կիրառվում է դաշտանի ուշացման դեպքում․․․

Բարձրացնում ենք իմունիտետը, որպեսզի պաշտպանվենք վարակներից

Բարձրացնում ենք իմունիտետը, որպեսզի պաշտպանվենք վարակներից

Սթրեսը, քրոնիկ հոգնածությունը, առողջարար սննդի ու առհասարակ օրգանիզմին անհրաժեշտ սննդանյութերի պակասը դառնում են իմունիտետի անկման հիմնական պատճառ․․․․

Մթերքներ, որոնք ցանկալի չէ ուտել հղիության ընթացքում

Մթերքներ, որոնք ցանկալի չէ ուտել հղիության ընթացքում

Հղիությունը յուրահատուկ շրջան է օրգանիզմի համար, և ցանկանաք, թե ոչ, պետք է հրաժարվեք որոշ ուտելիքներից կամ էլ գոնե սահմանափակեք դրանց քանակը, որպեսզի չվնասեք ինչպես ձեզ, այնպես էլ երեխային․․․