Ինչպես են սթրեսը և ապրումները ֆիզիկապես փոխում մեր ուղեղը

Ինչպես են սթրեսը և ապրումները ֆիզիկապես փոխում մեր ուղեղը


Լուրջ ցնցումներն ու քրոնիկ սթրեսը ազդում են կյանքի շատ ասպեկտների վրա. ախորժակն անհետանում է, քունը՝ խանգարվում, ընդհանուր առմամբ հոգեկան առողջությունը տուժում է: Այնուամենայնիվ, քչերը գիտեն, որ հոգեբանական ազդեցությունները վնասում են ուղեղին: Սուր սթրեսային ռեակցիաներն ու քրոնիկ հոգեբանական խանգարումները, որոնք հրահրել է նույն ծանր սթրեսը, խախտում են ուղեղի երկու հիմնական համակարգերի աշխատանքը` դրանք պայմանականորեն նշվում են որպես «պաշտպանիչ » և «ճանաչողական»:
Սա կարող է ազդել սպառնալիքների նկատմամբ ուղեղի արձագանքին, ներառյալ կենցաղային ամենապարզ խնդիրները և վիճաբանությունները: Փոխվում են նաև հույզերը կառավարելու ունակությունը, հիշելը և տեղեկատվություն մշակելը:
Ուղեղի երեք ոլորտ կա, որոնք ամենաշատն են արձագանքում սթրեսին:
Ինչպես է սթրեսը փոխում ուղեղը
Ուղեղի նշաձև մարմինը դառնում է հիպերակտիվ և չափերով մեծանում է։
Նշաձև մարմինը նյարդային հյուսվածքի մի հատված է, որը հիմնականում պատասխանատու է հույզերի համար, մասնավորապես, վախի և զայրույթի:
Այս գոտին էական դեր է խաղում ինքնապահպանման բնազդի համար: Նշաձև մարմնի հիմնական խնդիրն է՝ զգայարաններից ստացվող տեղեկատվությունը մշակել և սպառնալիք հայտնաբերել: Հաստատուն արտաքին վտանգի պատասխանը դառնում է կա՛մ զայրույթը, կա՛մ վախը: Սա նշանակում է, որ նշաձև մարմինը սկսում է ցանկացած պահի սկսել «փախիր կամ կռվիր» ռեակցիան, նույնիսկ եթե մարդուն ոչինչ չի սպառնում:
Սա առաջացնում է պարասիմպաթիկ նյարդային համակարգի լարվածությունը. սիրտն ավելի ակտիվորեն է մղում արյունը, մկանները լարված են, շնչառությունն արագանում է, նրա զգացմունքները սրվում են:
Նշաձև մարմնի ճնշման դեպքում կարող է լինել խուճապի, հույզերի և ագրեսիայի ալիքի, սթրեսի հարձակում: Որքան ավելի շատ է հիպերակտիվ նշաձև մարմինը, այնքան ավելի հաճախ է հուզվում, և ավելի շատ է քայքայվում նյարդային համակարգը:
Մարդը դառնում է գրգռված, տաքարյուն, ագրեսիվ, չի կարող կառավարել իրեն: Սթրեսը զարգանում է քրոնիկ ձևով, քանի որ խնդիրներ են առաջանում քնի հետ, և իրավիճակը սրվում է:
Նշաձև մարմինը զգում է բացասական հույզ` նույն զայրույթը կամ վախը, և պրեֆրոնտալ կեղևը ռացիոնալ է գնահատում այս հույզը: Այն հաղորդում է, որ վտանգը իսկապես շատ մեծ է, և տեղին է խանգարել պարասիմպաթիկ նյարդային համակարգը:
Օրինակ, եթե գնաք ղեկավարի հետ հանդիպման, նշաձև մարմինը արձագանքում է՝ «խփիր կամ փախիր»:
Բայց պրեֆրանտալ կեղևը հաղորդում է, որ ղեկավարի այցը տհաճ բան է, բայց ոչ մահացու: Դրա շնորհիվ նշաձև մարմինը հանգստանում է, և դուք կառավարում եք ձեզ:
Այնուամենայնիվ, թե՛ սուր, թե՛ քրոնիկ սթրեսը թուլացնում են պրեֆրոնտալ կեղևը՝ նվազեցնելով դրա մեջ ակտիվ նեյրոնների քանակը:
Արդյունքում, այն կորցնում է նշաձև մարմնի արձագանքները վերահսկելու ունակությունը: Ցանկացած վտանգ, նույնիսկ երևակայական, ուղեղը սկսում է ընկալել որպես ճակատագրական սպառնալիք և արձագանքում դրան համապատասխանաբար:
Հիպոկամպուսը նվազում և ձախողում է աշխատանքը
Հիպոկամպուսն ուղեղի հատված է, որը հիմնականում պատասխանատու է հիշողությունները պահելու համար: Այն նաև օգնում է տարբերակելու անցյալի փորձը ներկայից:
Հոգեկան վնասվածքը խաթարում է հիպոկամպի աշխատանքը: Այն տարբեր մարդկանց մոտ տարբեր կերպ է դրսևորվում: Օրինակ, ինչ-որ մեկը կարող է մոռանալ իր անցյալից մի հատված, բայց իրադարձության հետ կապված հիշողությունները կմնան պայծառ ու հստակ:
Մյուսները խուճապի են մատնվում ամեն անգամ, երբ իրավիճակը գոնե մի փոքր հիշեցնում է այդ մասին։
Դա տեղի է ունենում, երբ ուղեղը կորցնում է հստակ տարբերելու հնարավորությունը՝ որտեղ է անցյալը, և որտեղ է ներկան: Բայց այն չի սահմանափակվում հիշողության հատուկ էֆեկտներով: Որքան փոքր է հիպոկամպուսը, այնքան ավելի շատ են վնասվում գործառույթները: Այնպես որ, ավելի շատ դժվարություններ են առաջանում հիշողության և խուճապի զգացողության հետ:
Ինչ անել, եթե ուղեղը տուժել է հոգեկան վնասվածքի (տրավմա) պատճառով
Սուր կամ քրոնիկ սթրեսի հետևանքով առաջացած վնասներից հետո ուղեղի վերականգնման հատուկ միջոց չկա, բայց պետք է հնարավորինս շուտ այցելել բժշկի, նախընտրելի է՝ հոգեթերապևտի: Բժիշկը կստուգի ձեզ, կուսումնասիրի ախտանիշները և ապրած սթրեսները: Այնուհետ դրա հիման վրա կկազմի անհատական բուժման պլան: Այն կներառի հոգեթերապիա կամ դեղամիջոցներ, կամ գուցե դրանց համադրությունը:

Աղբյուրը

Բաժանորդագրվեք նաև մեր․ Տելեգրամյան ալիքին , Ֆեսբուքյան էջին, Ինստագրամյան էջին , Յութուբյան ալիքին
 
 


 
 

Ինչու են ոտքերը և ձեռքերը սառչում, ինչպես լուծել այս խնդիրը 

Ինչու են ոտքերը և ձեռքերը սառչում, ինչպես լուծել այս խնդիրը 

Հաճախ սառած վերջույթները նորմալ են: Ոտքերն ու ձեռքերն առաջինն են սառչում և վերջինը տաքանում: Սա գոյատևման մեխանիզմի անհրաժեշտ տարրն է: 

Ինչու է առաջանում փորափքանքը և ինչպես ազատվել դրանից

Ինչու է առաջանում փորափքանքը և ինչպես ազատվել դրանից

Հրատապ այցելեք գաստրոէնտերոլոգի կամ թերապևտի, եթե փորափքանքը ձեզ պարբերաբար անհանգստացնում է՝ գրեթե ամեն օր:

Ինչու է քաշը դադարել նվազել և ինչպես նորից սկսել նիհարել

Ինչու է քաշը դադարել նվազել և ինչպես նորից սկսել նիհարել

Կա քաշի կանգի երկու տարբերակ. երբ շարունակում եք ճարպը կորցնել, բայց մարմնի զանգվածը չի փոխվում, և երբ նիհարելու գործընթացն ամբողջությամբ դադարեցված է:

Աուտիստիկ սպեկտրի խանգարում, ինչ է պետք իմանալ աուտիզմի մասին

Աուտիստիկ սպեկտրի խանգարում, ինչ է պետք իմանալ աուտիզմի մասին

ԱՍԽ-ն՝ հիվանդություն չէ, այլ զարգացման խանգարում: Հիմնական տարբերությունն այն է, որ հիվանդությունն ունի սկիզբ, ընթացք և ավարտ: ԱՍԽ-ն վարակիչ չէ. աուտիզմով հնարավոր չէ «հիվանդանալ», այն ի ծնե է: