Ի՞նչ է հոգու հիգիենան

Ի՞նչ է հոգու հիգիենան

Առաջին հայացքից՝ տարօրինակ բան է կատարվում: Մարդկությունը շատ բան է արել՝ ֆիզիկական հարմարավետություն ու հեշտ կյանք ապահովելու,  համաճարակները կանխելու, քաղցն ու հիվանդությունները հաղթահարելու համար ... Այո՛, շատ բան է արվել կյանքը լավացնելու համար: Բայց ինչ-ինչ պատճառներով լավ ապրել չի ստացվում։ Հավանաբար, փիլիսոփայությունը կարող է պատասխանել այն հարցին, թե ինչ է պետք մարդուն երջանկության համար: Իսկ ի՞նչ կարող է ասել հոգեբանությունն այս մասին: «Հոգու հիգիենայի» մասին խոսելու անհրաժեշտությունը վաղուց է հասունացել։ Ժամանակակից աշխարհում ավելի ու ավելի ակնհայտ է դառնում արտաքին միջավայրի և մարմնի նկատմամբ չափազանց մեծ ուշադրությունը: Ներաշխարհին և հոգեբանությանն ավելի քիչ են անդրադառնում։
«Դրսի» վրա կենտրոնացմանը նպաստում են ԶԼՄ-ները: Մենք ստանում ենք տարբեր տեսակի և բովանդակության մեծ տեղեկատվություն: Սոցցանցերը մեզ դարձնում են հնարավորինս բաց և, միևնույն ժամանակ, միայնակ: Գովազդը, ինստագրամը, թվիթերը, մեկնաբանությունները և DIY տեսանյութերը խլում են մեր ժամանակն ու ուշադրությունը: Նորաձևություն, գեղեցկության արդյունաբերություն, կեղծ արտադրանք, «հաջողություն», ապրանքանիշեր. այս բոլոր արտաքին ատրիբուտները, որոնք նախատեսված են մեզ երջանիկ դարձնելու համար, հաճախ ունենում են հակառակ ազդեցությունը կամ լավագույն դեպքում՝ միայն ստեղծում են ֆոնային աղմուկ, որի արդյունքում դադարում ենք ինքներս մեզ հասկանալ և լսել: Իսկ արդյո՞ք երբևէ լսել ենք: Մենք անընդհատ տարվում ենք մեր արտաքինով՝ վնասելով հոգին, միտքը: Ի վերջո, մենք բոլորս շատ լավ գիտենք, որ անհրաժեշտ է հետևել հիգիենայի կանոններին, գոնե անձնական. մաքրել մաշկը, ատամները, եղունգները, մազերը և այլն: Մենք գիտենք այս կանոնները և դա սովորեցնում ենք մեր երեխաներին: Սա մեր ապրելակերպի մի մասն է: Այդ կանոնների խախտումը հանգեցնում է հիվանդության: Եվ եթե մենք հիվանդացել ենք, գիտենք ինչ անել և ում դիմել։ Մենք գիտենք, թե ինչպես կարելի է մաքրել մեր մարմինը, բայց չգիտենք, թե ինչպես մաքրել մեր հոգին: Մենք բոլորս գիտենք, թե ինչպես պահպանել ֆիզիկական առողջությունը: Նույնիսկ փոքրիկ երեխան, ծունկը վնասելով, գիտի, որ վերքը պետք է մշակել։ Բայց մենք չգիտենք, թե ինչ պետք է անենք հոգու վերքերի հետ: Չնայած՝ մենք ավելի հաճախ հոգեբանական տրավմա ենք ստանում, քան ֆիզիկական: Դա և՛ միայնությունն է, և՛ մերժումը, և՛ ձախողումն ու դավաճանությունը ... Մենք նույնիսկ չգիտենք, թե ինչպես պետք է դրանց նվազագույնս ուշադրություն դարձնել: Փոխարենը՝ սովորական արտահայտություններ՝ «Դո՛ւրս հանիր գլխիցդ», «Բողոքելու փոխարեն՝ գործի անցիր», «Հավաքի՛ր քեզ, փալա՛ս», «Ներիր և բա՛ց թող», «Հանգստացի՛ր», և այլն, և այլն ... Բայց այդ տրավմաները, ինչպես չմշակված և չբուժված վերքերը, կարող են բացասաբար անդրադառնալ մեր հոգեկան առողջության վրա:
Մենք ոչինչ չգիտենք այն մասին, թե ինչպես պահպանել հոգեկան առողջությունը: Մենք ոչինչ չգիտենք հուզական կամ հոգեկան հիգիենայի մասին:
Ուրեմն ի՞նչ է հոգու հիգիենան
Սրանք գործողություններ և սովորություններ են, որոնք օգնում են հասնելու հոգեկան առողջության և պահպանելու այն: Դա նման է ատամները խոզանակելուն, կամ ուտելուց առաջ ձեռքերը լվանալուն: Ինչպե՞ս կարող եք պահպանել հոգեկան առողջությունը: Անձը ունի մի շարք կարիքներ, որոնց բավարարվածությունը հոգու հիգիենայի նպատակն է.

  • սեր
  • անվտանգություն
  • ճանաչում, հաստատում, հաջողության զգացում
  • ազատ տարածք ստեղծագործական գործունեության համար
  • դրական հիշողություններ
  • հարգանք սեփական անձի նկատմամբ
     

Այս կարիքներին հատկացվող տարրական անուշադրությունը կարող է հանգեցնել տարբեր խախտումների: Բայց ինչո՞ւ մենք ուշադրություն չենք դարձնում այդ կարիքներին։ Մի կողմից, դրա վրա ազդում է մեր մանկության փորձը, երբ այդ կարիքները չեն բավարարվել կամ անտեսվել են մեծահասակների (ծնողներ, մանկավարժներ և այլն) կողմից, և մենք պարզապես չենք սովորել բավարարել դրանք և լինել ուշադիր դրանց նկատմամբ: Դե, մենք պարզապես չգիտենք՝ ինչ անել և ինչպես անել, բայց ի վիճակի ենք ջնջելու այդ կարիքները, փոխարինելու, անտեսելու և հետ մղելու: Մյուս կողմից, մենք ունենք «մտավոր վատ  սովորություններ», վարքի և մտածողության ձևեր, որոնք ընդօրինակել ենք մեծահասակներից, կամ, որոնք ձևավորվել են հոգեբանական տրավմայի հետևանքով։
 
Մտավոր վատ սովորություններ: Ի՞նչ սովորություններ են դրանք:
1. Զգացմունքային կամ մտավոր ցավի անտեսում
 Օրինակ, նման սովորությունը կարող է ձևավորվել մարդու՝ միայնակ լինելու պատճառով։ Միայնության զգացողությունն ինքնին շատ սուբյեկտիվ է և ծագում է այն ժամանակ, երբ մենք զգում ենք մեկուսացում, մերժում մերձավոր և մեր կյանքում կարևոր դեր ունեցող  մարդկանց կողմից: Հոգեկան ցավ զգալուց հետո մենք բնազդաբար պաշտպանվում ենք այն իրավիճակներից, որոնք կարող են կրկին ուժեղացնել ցավը կամ առաջացնել նոր բացասական հույզեր: Եվ մենք նաև փորձում ենք խորը «թաղել» այս ցավը, որպեսզի դադարենք տառապել: Այսպիսով, մենք ավելի ենք ամրապնդում մեր միայնակությունը: Ինչո՞ւ է սա վատ սովորություն: Ցավը (ինչպես ֆիզիկական, այնպես էլ մտավոր) ազդանշան է տրավմայի (վնասվածք) առկայության, ամբողջականության խախտման մասին։ Անտեսելով ցավը՝ մենք անտեսում ենք տրավման: Իսկ հնարավո՞ր է բուժել վնասվածքը՝ առանց իմանալու դրա առկայության մասին:


 2. Խիստ համոզմունքներ
Երբ ինչ-որ բանում համոզվում ենք, մեզ համար շատ դժվար է փոխել միտքը: Նման խիստ, վատ համոզման օրինակ է պարտության հավատը: Նման հավատը մեզ թույլ չի տալիս փորձել նոր բաներ, որոնել նոր ուղիներ և միջոցներ՝ մեր ծրագրերը կյանքի կոչելու համար: Այո՛, շատերը պարզապես չեն կարող կատարել առաջին քայլը, քանի որ վստահ են, որ կպարտվեն: Դա է պատճառը, որ մարդիկ ապրում են կիսատ, օգտագործում են իրենց հնարավորությունների նվազագույն մակարդակը և գիտակցում են իրենց ներուժի միայն մի մասը:


3. Թերություններին մշտապես ուշադրություն դարձնելը
Երբ մենք վնասում ենք ինքներս մեզ, չենք սկսում վերքը փորփրել և ավելի խորացնել․դա նույնիսկ մեր մտքով չի անցնում: Բայց ինչ-ինչ պատճառներով մենք հաճախ դա անում ենք հոգեբանական վնասվածքների առկայության դեպքում։ Շատ հաճախ, երբ հայտնվում ենք մերժման իրավիճակում, լցնում ենք մեր հոգին բացասական հույզերով: Այսպիսով, մենք ավելի ենք իջեցնում մեր՝ առանց այն էլ ցածր ինքնագնահատականը։ Օրինակ՝ աղջիկը շփվում է մի  երիտասարդի հետ, սակայն,  որոշ ժամանակ անց, երիտասարդը նրան ասում է, որ իրենք չեն կարող շարունակել հարաբերությունները: Նման իրավիճակում մեծամասնությունը կմտածի. «Ես ինչ-որ բան սխալ արեցի», «Ինձ հետ հետաքրքիր չէ», «Ես հիմար եմ», «Ես գեղեցիկ չեմ և, ընդհանուր առմամբ, ունեմ վատ կազմվածք»: Եվ միայն քչերն են մտածում. «Ա՛յ քեզ հիմար, նա այսպիսի երջանկություն բաց թողեց»: Կարծում եմ, որ նույն իրավիճակը կլինի նաև տղաների դեպքում։


4. Անընդհատ մտածելու գործընթաց կամ «մենթալ մաստակ», երբ մենք պարբերաբար հիշում ենք (ծամում) բացասական իրադարձությունները
 Ձեզ վրա բարկացել է ղեկավարը, կռվել եք ընկերոջ հետ, տհաճ դեպք է պատահել խանութում կամ տրանսպորտում, և դուք օրեր,  նույնիսկ շաբաթներ շարունակ պարբերաբար  վերհիշում եք այդ դեպքը: Այս եղանակով բացասական իրադարձությունները «ծամելը» կարող է դառնալ սովորություն և մեծացնել դեպրեսիայի (ընկճախտ), անհանգստության խանգարումների, ալկոհոլի չարաշահման և ուտելու խանգարումների ռիսկը:


5. «Կազուալ ատրիբուցիա»՝ միջանձնային ընկալում
Մարդու կամ իրավիճակների պատկերն «ավարտելու» անհատի ցանկությունը՝ սահմանափակ տեղեկատվության դեպքում:
Որակների, դրդապատճառների, առանձնահատկությունների, պատճառահետևանքային կապերի մանրակրկիտ նկարագրումն ու վերագրումը հանգեցնում են մարդու ընկալման և փոխըմբռնման խեղաթյուրման: Հաճախ մենք մարդկանց վերագրում ենք հատկություններ՝ հիմնվելով մեր անձնական հիշողության և փորձի վրա, որոնք բխում են կարծրատիպերից, սոցիալական և մշակութային նորմերից: Եվ սա իրականության հետ ոչ մի կապ չունի: Հետևաբար, ներանձնային ընկալումը հաճախ կոնֆլիկտի և անհիմն վրդովմունքի պատճառ է դառնում: Մենք նկարագրել ենք ամենատարածված «վատ մտավոր սովորություններից» մի քանիսը: Այս սովորությունների փոփոխությունը կարող է բարելավել կյանքի որակը: Այսպիսով, ինչ կարող եք անել, որպեսզի ձեր հոգին «մաքուր» մնա:

Ինչպե՞ս պահպանել հոգու հիգիենան
1. Զգուշացե՛ք ձեր հույզերից, հատկապես՝ հոգու ցավից։ Զգացմունքները մեզ հենց այնպես չեն տրված։ Սա ճանաչման հին համակարգ է, որն ավելի արագ է արձագանքում, քան ուղեղի «բանական» մասը: Զգացմունքները կարող են մեզ արագորեն ցույց տալ, թե ինչն է լավ և վատ մեր գոյատևման համար: Կարևոր է ճանաչել և ընդունել սեփական հույզերը ու առանձնացնել դրանք պատճառած մարդկանց և իրավիճակները: Համենայն դեպս, դա կօգնի ձեզ դադարեցնելու վատ տրամադրությունը տարածել այնպիսի իրադարձությունների վրա, որոնք ոչ մի կապ չունեն չարության և զայրույթի աղբյուրի հետ: Այսպիսով, օրինակ, եթե ձեր ղեկավարը ձեզ վրա զայրացել է աշխատանքի վայրում, ապա տանը մի՛ վիճեք չլվացած սպասքի պատճառով (որի մասին սովորաբար չեք մտածում), քանի որ վատ տրամադրություն ունեք։ Հոգու ցավը նաև փաստում է այն մասին, որ ձեր կյանքում ինչ-որ վատ բան է կատարվում: Եվ սա միշտ չէ, որ ակնհայտ է, ինչպես վիշտը սիրելիի մահից հետո կամ ընկերոջ դավաճանությունը: Կարևոր է ժամանակին արձագանքել ցավին և միջոցներ ձեռնարկել (դուրս գալ տրավմատիկ իրավիճակից, դադարեցնել կործանարար ազդեցությունը, օգնություն փնտրել):


2. Փորձե՛ք փոխել բացասական, խանգարող համոզմունքները: Հաղթահարելով բացասական համոզմունքները՝ կարող եք վերահսկել իրավիճակը: Դուք կկարողանաք հանգիստ և խելամիտ գնահատել իրավիճակը, գտնել խնդրի լուծումը: Պարզապես գործողություններ ձեռնարկեք: Բացի այդ, դուք կդադարեցնեք էներգիա վատնել ավելորդ բացասական փորձերի և աղմուկի վրա:


3. Հո՛գ  տարեք ձեր ինքնագնահատականի մասին:
Ինքնագնահատականը պետք է սահմանել և ամրապնդել։ Առողջ, ուժեղ ինքնագնահատական ձևավորելով՝ դուք կունենաք հիմք կամ ներքին աջակցություն, որը թույլ կտա ավելի քիչ վնասներ հասցնել հոգուն՝ կյանքի դժվարին իրավիճակներում: Իսկ վերականգնվելու համար ավելի քիչ ժամանակ կպահանջվի, քան ցածր ինքնագնահատական ունենալու դեպքում:


4. Կարեկցե՛ք ձեզ
Երբ բախվում եք մերժման կամ ձախողում եք, դադարե՛ք ձեզ մեղադրել և վատաբանել։ Ձեր հոգին տառապել է և այդ պահին խնամքի կարիք ունի, ոչ թե բզկտվելու և վերջնականապես տապալվելու։ Դարձե՛ք ձեր սեփական ընկերը, ցուցաբերեք  կարեկցանք և հոգ տարեք ձեր մասին: Դուք դեռ կգտնեք մեկին, ում վրա արժե զայրանալ։


 5. Դադարե՛ք անվերջ մտածել
«Վարդագույն կապիկի մասին չմտածելու միակ ճանապարհը կանաչ փղի մասին մտածելն է»: Երբ  գիտակցեք, որ նորից սկսում եք վերհիշել տհաճ որևէ բան, փորձեք ուշադրությունը սևեռել այլ բանի վրա՝ եղանակ, թռչուններ, կատուներ, իրերը կարգի բերել, շաբաթվա համար գնումների ցուցակ կազմել և այլն: Ժամանակի ընթացքում վերհիշելու անհրաժեշտությունը կթուլանա և շուտով ընդհանրապես կվերանա:


 6. Ուշադիր եղեք փաստերի, ոչ թե մեկնաբանությունների նկատմամբ
Բոլոր իրադարձությունները, որոնք տեղի են ունենում մեր կյանքում, չեզոք են: Մենք ինքներս ենք դրանք ներկում  սպիտակ կամ սև՝ տալով դրական կամ բացասական երանգավորում: Փորձե՛ք խուսափել եզրակացություններից և բամբասանքներից: Դարձրեք սովորություն՝ դիմել առաջնային աղբյուրներին: Ձեր ակնկալիքների մասին փորձեք բարձրաձայնել՝ ներսում պահելու, վիրավորվելու փոխարեն, եթե դիմացինը չի արդարացրել դրանք։ Դա ձեզ կտա մտքի խաղաղություն և կպաշտպանի հիասթափություններից ու անհարկի դժգոհություններից: Մարդիկ սկսեցին ակտիվորեն պահպանել անձնական հիգիենան ընդամենը մի քանի դար առաջ, և դա մի քանի տասնամյակով ավելացրեց կյանքի տևողությունը: Հետաքրքիր է՝ ի՞նչ ազդեցություն կունենա մարդկանց վրա հոգեկան հիգիենայի պահպանումը: Առո՛ղջ եղեք։

Աղբյուրը

Ինչ է պետտինգ-ը, և ինչո՞ւ է պետք պարբերաբար անել դա 

Ինչ է պետտինգ-ը, և ինչո՞ւ է պետք պարբերաբար անել դա 

Սա սեռական բնույթի գուրգուրանք է, բայց առանց ներթափանցման

Հանգստանալու 12 եղանակ, երբ ամեն ինչ նյարդայնացնում է

Հանգստանալու 12 եղանակ, երբ ամեն ինչ նյարդայնացնում է

Այն Ձեզ իրավունք է տալիս պաշտպանել ինքներդ Ձեզ և ուրիշներին անարդարությունից

Սիրո լեզու. ինչպե՞ս ճիշտ արտահայտել սերը զուգընկերոջ հանդեպ 

Սիրո լեզու. ինչպե՞ս ճիշտ արտահայտել սերը զուգընկերոջ հանդեպ 

Ձեր կյանքում երեխա է հայտնվել կամ շուտով կհայտնվի,և սա հիանալի է:

Սեքս-խաղալիքներ. ինչո՞ւ են  անհրաժեշտ և ինչպե՞ս ընտրել դրանք

Սեքս-խաղալիքներ. ինչո՞ւ են անհրաժեշտ և ինչպե՞ս ընտրել դրանք

Ինչո՞ւ փորձել սեքս-խաղալիքներ