Շաքարային դիաբետի դեպքում թույլատրված և արգելված սննդամթերքների ցանկ

Շաքարային դիաբետի դեպքում թույլատրված և արգելված սննդամթերքների ցանկ
Շաքարային դիաբետով տառապում են միլիոնավոր մարդիկ: Այս հիվանդությունը պահանջում է հատուկ դիետիկ սննդակարգ: Այս հոդվածում մենք կխոսենք այն մթերքների մասին, որոնք բարձրացնում կամ իջեցնում են արյան մեջ շաքարի քանակը: Բայց նախ մանրամասն նկարագրություն կտանք հիվանդության մասին, որի հետ ստիպված են պայքարել միլոնավոր մարդիկ:
Հիվանդությունը հանգեցնում է բոլոր տեսակի նյութափոխանակության խանգարումների ՝ ածխաջրեր, ճարպեր, սպիտակուցներ: Հիվանդության հիմքում ընկած է ինսուլինի հորմոնի պակասը, որը նպաստում է արյան մեջ շաքարի բարձրացմանը, որն էլ իր հերթին հայտնվում է մեզի մեջ:
Շաքարային դիաբետը դրսևորվում է աստիճանաբար,այն ունենում է մի շարք սկզբնական ախտանիշներ, որոնք մենք երբեմն չենք նկատում: Սկզբնական շրջանում դեռևս բուժման կարիք չի լինում,բայց հիվնդությունը պետք է կանխարգելել:
Ստուգեք ինքներդ ձեզ. եթե ունեք նշված ախտանիշներից գոնե մեկը, ապա հարկավոր է դիմել բժշկի.
•  Ավելորդ քաշը
•  Բերանում չորություն և մշտապես ծարավի զգացողություն
•  Տեսողության վատացում
•  Արյան բարձր ճնշում
•  Հաճախամիզություն
Արյան բարձր ճնշումը և ավելորդ քաշը նյութափոխանակության խանգարման արդյունք է: Այս սիմտոմները պետք է լինեն առաջին ահազանգը, որպեսզի դիմեք բճշկի: Հիվանդության առաջին փուլը պահանջում է անհապաղ և ամբողջական բուժում:
Ովքեր են ռիսկի խմբում
Դիաբետի զարգացմանը նպաստում է.
•  Սթրեսային իրավիճակներ, նևրոզ:
•  Քիչ կամ ավելորդ, անկանոն սնունդ
•  Սխալ դիետա (ճարպի, տապակած, քաղցրավենիքի, ալյուրի, արագ սննդի գերակշռությամբ):
•  Վատ էկոլոգիա:
•  Նստակյաց ապրելակերպ:
 
Հիպոդինամիան հանգեցնում է մարմնի ճարպերի կուտակմանը, և դրանք աստիճանաբար վերածվում են ճարպային հյուսվածքի: Վերջինս, ի վերջո, կորցնում է զգայունությունը ինսուլին հորմոնի նկատմամբ, որը վերահսկում է արյան մեջ շաքարի քանակը: Արդյունքում սկսում է զարգանալ շաքարային դիաբետ: Հենց այս պատճառով էլ այս հիվանդությանը ավելի հակված են ավելորդ քաշ ունեցող մարդիկ: Սակայն չի կարելի մոռանալ նաև ժառանգական նախատրամադրվածության մասին:Հիվանդությունը վաղ փուլերում հայտնաբերելու կամ դրա զարգացումը կանխելու համար անհրաժեշտ է ժամանակին դիմել բժշկի: Նախ պետք է հասկանալ արդյոք դուք գտնվում եք ռիսկային խմբում, թե ոչ:
Եթե վերը նշված ախտանիշները ի հայտ են գալիս ձեր մոտ գոնե մեկ օր, ապա պետք է դիմել բժշկի և հանձնել արյան անալիզ,որպեսզի որոշեն արյան մեջ գլյուկոզայի քանակը:
 
Պարզ կանոնների պահպանումը կօգնի խուսափել շաքարային դիաբետից.
•  Պահպանեք ճիշտ օրվա ռեժիմ՝ լիարժեք քուն, ֆիզիկական վարժություններ:
•  Պահպանեք ճիշտ սննդակարգ՝ բացառեք ճարպոտ, թթու և տապակած ուտելիքները, քաղցրավենիքը, , ապխտած միսը, կիսաֆաբրիկատները:
 
Սնունդը շաքարային դիաբետի ժամանակ
Երբ արդեն հիվանդությունը ախտորոշվել է, պետք է չէ սննդակարգից իսպառ բացառել բոլոր այն մթերքները, որոնք բարձրացնում են արյան մեջ գլյուկոզայի քանակը: Պետք է պահպանել սահմանված ամենօրյա քանակը: Առանց հատուկ ուղեցույցների, շատ դժվար է այն հաշվարկել,բայց կա այսպես կոչված «հացի միավոր». հասկացություն, որը պետք է հայտնի լինի բոլոր դիաբետիկներին:
 
Եթե նորման չի պահպանվում, կարող են զարգանալ հետևյալ իրավիճակները.
•  Հիպերգլիկեմիան արյան մեջ գլյուկոզի (շաքարի) մակարդակի նորման գերազանցող բարձրացումն է։ Ախտանշաններն են. բերանի չորացում, քաշի կորուստ, անտարբերություն, թուլություն, արյան ճնշման բարձրացում:
•  Հիպոգլիկեմիայի ցուցանիշի նվազումը 3,3 մմոլ / լ-ից ցածրն է:Ախտանշաններն են. գունատություն, գլխապտույտ, գիտակցության կորուստ, ոտքերի թուլություն, ցավոտություն, քաղց, քրտինք, դողալ, մաշկի գունատություն:
•  Մասնագետների կողմից ներկայացվել է հետևյալ հարաբերակցությունը. մեկ հացը համարժեք է 30 գ հացին, կես բաժակ շիլաին (մարգարիտ գարու կամ հնդկացորենից), մեկ թթու խնձորին:
•  Շաքարախտով հիվանդ մարդու ամենօրյա նորմը 18-ից 25 միավոր է: 
•  Ընդհանուր միավորների քանակը պետք է բաշխել ամբողջ օրվա մեջ նախաճաշ(1), նախաճաշ(2), ճաշ, ընթրիք(1), ընթրիք(2): Ամենամեծ մասնաբաժինը պետք է ընկնի հիմնական կերակուրների վրա (մոտ 3,5 միավոր) իսկ մնացած 1-2-ը `միջանկյալ կերակուրների վրա:
•  Բուսական սնունդ պարունակող մթերքների մեծ մասը պետք է ուտել առավոտյան:
•  Դիաբետիկներին անհանգստացնում է թե որ սնունդն է կարելի օգտագործել և որը ոչ, այս հարցերին պատասխանելու համար պետք է նախապես սահմանել դիետա:
•  Սնուդը պետք է ընդունել հստակ ժամերի: Չի կարելի բաց թողնել նախաճաշը, ճաշը և ընթրիքը: Մոտավոր սխեման հետևյալն է. առաջին նախաճաշը 8-ին կամ 9-ին, երկրորդ նախաճաշը 11-ին կամ 12-ին, ճաշ `14-15-ին, առաջին ընթրիքը 17:00-ին, երկրորդ ընթրիքը 21:00-ին կամ 22:00-ին:
•  Դիաբետիկը պետք է ուշադիր հետևի իր քաշին: Ձեր օպտիմալ քաշը հաշվարկելը շատ պարզ է. պետք է ուղակի ձեր հասակից հանեք 100 սմ:
•  Դիետայի մեկ այլ սկզբունք `սնունդը պետք է լինի ամբողջական և բազմազան: Հարկավոր է ուղաի վտանգավոր սնունդը փոխարինել մեկ այլ անվտանգ սնունդով:
•  Չի թույլատրվում օգտագործել չափազանց փոքր, անբավարար բաժիններ, սնունդը պետք է նպաստի հագեցվածությանը, և ոչ թե ավելացնի սովն ու գրգռի ախորժակը:
•  Հաճախ շաքարախտը ուղեկցվում է ճարպակալմամբ: Այս հիվանդության ճիշտ սնունդը պետք է ուղղված լինի մարմնի քաշի նվազմանը: 
•  Առանձնահատուկ ուշադրություն պետք է դարձնել սննդակարգում ճարպի քանակին: Ճարպերի ամբողջական բացակայությունն անընդունելի է, քանի որ դրանք մեծ արժեք ունեն մարմնի համար: Այնուամենայնիվ, անհրաժեշտ է վերահսկել ճարպեր պարունակող սննդի օգտագործումը: Նորման գերազանցելը հանգեցնում է մարմնի քաշի բարձրացմանը և աթերոսկլերոզի զարգացմանը:
Դիետան պետք է պարունակի մանրաթել պարունակող մթերքներ, որը օգնում է լրացնել սննդանյութերի և էներգիայի պակասությունը:
Ինչ սնունդ կարելի է օգտագործել շաքարային դիաետի ժամանակ:
Ածխաջրերը ճարպի հիմնական աղբյուր են: Հետևաբար  պետք է այն խնամքով օգտագործել  սննդակարգում : Պետք չէ ածխաջրերը փոխարինել սպիտակուցներով կամ ճարպերով, քանի որ դրանք շատ անհրաժեշտ են մեր օրգանիզմին: Դիետան կազմելիս խորհուրդ է տրվում բացառել արագ ածխաջրերը, ավելի գերադասելի են դանդաղ յուրացվողները:
Արագ ածխաջրերը պարունակում են հետևյալ մթերքներում.
•Քաղցրավենիք
• Հացաբուլկեղեն
•Մակարոնեղեն
• Օսլա
• Կարտոֆիլ
• Արագ պատրաստվող սնունդ
• Ֆասֆուդ
• Թխվածքներ
 
Պարզ ածխաջրերը արգելված են, բայց բարդ ածխաջրերը որոնք առկա են բանջարեղենում՝ խրախուսվում են
 
Դիետայի համար իդեալական են.
• Կաղամբ (բրոկկոլի, ծաղկակաղամբ)
• Լամինարիա (ծովային կաղամբ)
• Լոլիկ (սահմանափակ քանակությամբ)
• Սոխ 
• Սունկ
• Լոբի պատիճներով
• Տարբեր տեսակի կանաչի 
• Վարունգ
• Նեխուր
• Դդմիկ
• Սմբուկ
.
Շաքարի մեջ արյան քանակը իջեցնող մթերքերը բոլորը են 50 տոկոսից ցածր գլիկեմիկ ինդեքս ունեցող մթերներն են:
Այս մթերքները չեն հանգեցնում հիպերգլիկեմիայի և թույլ չեն տալիս գլյուկոզայի մակարդակը իջնի կրիտիկական մակարդակի:
 
• Ամարանտ
• Սխտոր
• Ճակնդեղ
• Երուսաղեմի արտիճուկ
• Ծնեբեկ
• Արտիճուկներ
• Բրոկկոլի
• Պնդուկ
• Ծովամթերք
• Լամինարիա
• Ավոկադո
 
Այս ցանկը կարելի է շարունակել, այս մթերքները պարունակում են բարձր քանակությամբ մանրաթել, որոնք նպաստում է հիպերգլիկեմիայի առաջացմանը:Նրանց հիմնական գործառյութը կայանում է նրանում, որ գլյուկոզայի քիչ չափաբաժինը է մտնում է արյան մեջ: Բացի այդ, բանջարեղենը, խոտաբույսերը և թույլատրված ընկույզեղենը պարունակում են բազմաթիվ արժեքավոր վիտամիններ և հանքանյութեր, որոնք նորմալացնում են բոլոր օրգանների աշխատանքը ՝ սրտից մինչև ենթաստամոքսային գեղձ: Հաջորդ շարքում է «սև ցուցակ»-ն է, որն ընդգրկում է այն մթերքները, ինչ բժիշկները խորհուրդ չեն տալիս ուտել դիաբետիկներին:
Որ մթերքներն են ավելացնում արյան մեջ շաքարի քանակը. շաքարախտի համար արգելված սննդամթերքի ցուցակ.
 
•  Քաղցրավենիք, մեղր, խմորեղեն և սպիտակ ալյուրից պատրաստված թխվածքներ:
•  Սպիտակ ալյուրից պատրաստված հացաբուլկեղենը, պետք է այն փոխարինել տարեկանով կամ թեփով, որի ամենօրյա չափաբաժինը կազմում է մոտավորապես 325գ:
•  Թթու և կարտոֆիլ:
•  Խանութում վաճառվող բոլոր սոուսները, որոնց մեջ առկա են շաքար, կոնսերվանտներ, ճարպեր, պղպեղ և աղ:
•  Քաղցր մրգեր և հատապտուղներ, թարմ քամած հյութեր:
•  Յուղոտ կամ խտացրած կաթ
•  Տարատեսակ պահածոներ
•  Օշարակներ և այլ հեշտությամբ մարսվող ածխաջրեր
•  Ճարպոտ և ապխտած մսամթերք կամ ձկնեղեն
•  Բոլոր ապուրները, որոնք պարունակում են կարտոֆիլ բրինձ, և ճարպ:
•  Անհրաժեշտ է նաև ձեր սննդակարգից ամբողջությամբ վերացնել վտանգավոր տրանս ճարպեր պարունակող մթերքները.
  Մարգարին
  Ֆասֆուդ
  Թխվածքներ
  Տորթեր
  Չիպսեր
  Մայոնեզ
  Կիսաֆաբրիկատներ
 
Արգելված սնունդ կարելի է փոխարինել համպատասխան ավելի անվտանգ սննդամթերքներով.
 
•  Ցածր յուղայնությամբ միս, թռչնամիս, ձուկ
•  Ձու, լոր
•  Ծովամթերք
•  Կարագ, պանիր
•  Սունկ
•  Որոշ հացահատիկներ
•  Մրգեր, հատապտուղներ
•  Բանջարեղեն
 
Ինչ ուտել շաքարային դիաբետի ժամանակ.
•  Հատուկ դիաբետիկների համար նախատեսված տարեկանի և թեփի հաց:
•  Բուսական ապուրներ
•  Միս և թռչնամիս
•  Կեֆիր և անյուղ մածուն
•  Չմշակված պանիր
•  Ձու, թեթև ձվածեղ
•  Հացահատիկներից շիլա
•  Ցածր յուղայնությամբ ձուկ (եփած, պատրաստված գրիլի վրա կամ ջեռոցում)
•  Կանաչ բանջարեղեն
•  Մրգեր(թթվաշ խնձոր, նարինջ)
•  Քաղցր դոնդող
•  Ըմպելիքներ. թեյ, բանջարեղենի նոսր հյութեր, խոտաբույսերից և չորացրած վարդից պատրաստված թուրմեր
•  Բանջարեղենով և ձիթայուղոց սոուսնսեր
 
Դիաբետիկի մեկ օրվա մենյու
• Նախաճաշ (1) - խաշած անյուղ միս, կանաչ խնձոր, թեյ:
• Նախաճաշ (2) - թեթև ձվածեղ փափուկ խաշած ձու:
• Լանչ (1) - կաղամբով ապուր առանց կարտոֆիլ, եփած ձուկ:
• Լանչ (2)- մեկ բաժակ կեֆիր, խնձոր կամ մի բուռ սև հաղարջ:
• Ընթրիք (1) - եփած տավարի միս և ծնեբեկ:
• Ընթրիք (2) - կեֆիր:
Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղը հայտնի է արդեն շատ տասնամյակներ և բացի հեղուկ ձևից թողարկվում է նաև հարմար պարկուճներով։

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Եթե ունես խնդիրներ արյան հետ կապված՝ ուրեմն առողջ չես։ Մի խոսքով՝ արյունը չափազանց կարևոր է։

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտորը՝ բազմամյա խոտաբույսային բույս է Միջին Ասիայի Ամարիլիս ընտանիքից, օժտված սուր համով և ուժեղ առանձնահատուկ հոտով։

Լիմոնադ․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Լիմոնադ․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Ոչ ալկոհոլային ըմպելիքի տարբերակիչ զովացուցիչ առանձնահատկությունն ու, ինչպես նաև, լիմոնադի օգտակարությունը վաղուց է հայտնի մարդկությանը։