Շաքարային դիաբետի դեպքում թույլատրված և արգելված սննդամթերքների ցանկ

Շաքարային դիաբետի դեպքում թույլատրված և արգելված սննդամթերքների ցանկ
Շաքարային դիաբետով տառապում են միլիոնավոր մարդիկ: Այս հիվանդությունը պահանջում է հատուկ դիետիկ սննդակարգ: Այս հոդվածում մենք կխոսենք այն մթերքների մասին, որոնք բարձրացնում կամ իջեցնում են արյան մեջ շաքարի քանակը: Բայց նախ մանրամասն նկարագրություն կտանք հիվանդության մասին, որի հետ ստիպված են պայքարել միլոնավոր մարդիկ:
Հիվանդությունը հանգեցնում է բոլոր տեսակի նյութափոխանակության խանգարումների ՝ ածխաջրեր, ճարպեր, սպիտակուցներ: Հիվանդության հիմքում ընկած է ինսուլինի հորմոնի պակասը, որը նպաստում է արյան մեջ շաքարի բարձրացմանը, որն էլ իր հերթին հայտնվում է մեզի մեջ:
Շաքարային դիաբետը դրսևորվում է աստիճանաբար,այն ունենում է մի շարք սկզբնական ախտանիշներ, որոնք մենք երբեմն չենք նկատում: Սկզբնական շրջանում դեռևս բուժման կարիք չի լինում,բայց հիվնդությունը պետք է կանխարգելել:
Ստուգեք ինքներդ ձեզ. եթե ունեք նշված ախտանիշներից գոնե մեկը, ապա հարկավոր է դիմել բժշկի.
•  Ավելորդ քաշը
•  Բերանում չորություն և մշտապես ծարավի զգացողություն
•  Տեսողության վատացում
•  Արյան բարձր ճնշում
•  Հաճախամիզություն
Արյան բարձր ճնշումը և ավելորդ քաշը նյութափոխանակության խանգարման արդյունք է: Այս սիմտոմները պետք է լինեն առաջին ահազանգը, որպեսզի դիմեք բճշկի: Հիվանդության առաջին փուլը պահանջում է անհապաղ և ամբողջական բուժում:
Ովքեր են ռիսկի խմբում
Դիաբետի զարգացմանը նպաստում է.
•  Սթրեսային իրավիճակներ, նևրոզ:
•  Քիչ կամ ավելորդ, անկանոն սնունդ
•  Սխալ դիետա (ճարպի, տապակած, քաղցրավենիքի, ալյուրի, արագ սննդի գերակշռությամբ):
•  Վատ էկոլոգիա:
•  Նստակյաց ապրելակերպ:
 
Հիպոդինամիան հանգեցնում է մարմնի ճարպերի կուտակմանը, և դրանք աստիճանաբար վերածվում են ճարպային հյուսվածքի: Վերջինս, ի վերջո, կորցնում է զգայունությունը ինսուլին հորմոնի նկատմամբ, որը վերահսկում է արյան մեջ շաքարի քանակը: Արդյունքում սկսում է զարգանալ շաքարային դիաբետ: Հենց այս պատճառով էլ այս հիվանդությանը ավելի հակված են ավելորդ քաշ ունեցող մարդիկ: Սակայն չի կարելի մոռանալ նաև ժառանգական նախատրամադրվածության մասին:Հիվանդությունը վաղ փուլերում հայտնաբերելու կամ դրա զարգացումը կանխելու համար անհրաժեշտ է ժամանակին դիմել բժշկի: Նախ պետք է հասկանալ արդյոք դուք գտնվում եք ռիսկային խմբում, թե ոչ:
Եթե վերը նշված ախտանիշները ի հայտ են գալիս ձեր մոտ գոնե մեկ օր, ապա պետք է դիմել բժշկի և հանձնել արյան անալիզ,որպեսզի որոշեն արյան մեջ գլյուկոզայի քանակը:
 
Պարզ կանոնների պահպանումը կօգնի խուսափել շաքարային դիաբետից.
•  Պահպանեք ճիշտ օրվա ռեժիմ՝ լիարժեք քուն, ֆիզիկական վարժություններ:
•  Պահպանեք ճիշտ սննդակարգ՝ բացառեք ճարպոտ, թթու և տապակած ուտելիքները, քաղցրավենիքը, , ապխտած միսը, կիսաֆաբրիկատները:
 
Սնունդը շաքարային դիաբետի ժամանակ
Երբ արդեն հիվանդությունը ախտորոշվել է, պետք է չէ սննդակարգից իսպառ բացառել բոլոր այն մթերքները, որոնք բարձրացնում են արյան մեջ գլյուկոզայի քանակը: Պետք է պահպանել սահմանված ամենօրյա քանակը: Առանց հատուկ ուղեցույցների, շատ դժվար է այն հաշվարկել,բայց կա այսպես կոչված «հացի միավոր». հասկացություն, որը պետք է հայտնի լինի բոլոր դիաբետիկներին:
 
Եթե նորման չի պահպանվում, կարող են զարգանալ հետևյալ իրավիճակները.
•  Հիպերգլիկեմիան արյան մեջ գլյուկոզի (շաքարի) մակարդակի նորման գերազանցող բարձրացումն է։ Ախտանշաններն են. բերանի չորացում, քաշի կորուստ, անտարբերություն, թուլություն, արյան ճնշման բարձրացում:
•  Հիպոգլիկեմիայի ցուցանիշի նվազումը 3,3 մմոլ / լ-ից ցածրն է:Ախտանշաններն են. գունատություն, գլխապտույտ, գիտակցության կորուստ, ոտքերի թուլություն, ցավոտություն, քաղց, քրտինք, դողալ, մաշկի գունատություն:
•  Մասնագետների կողմից ներկայացվել է հետևյալ հարաբերակցությունը. մեկ հացը համարժեք է 30 գ հացին, կես բաժակ շիլաին (մարգարիտ գարու կամ հնդկացորենից), մեկ թթու խնձորին:
•  Շաքարախտով հիվանդ մարդու ամենօրյա նորմը 18-ից 25 միավոր է: 
•  Ընդհանուր միավորների քանակը պետք է բաշխել ամբողջ օրվա մեջ նախաճաշ(1), նախաճաշ(2), ճաշ, ընթրիք(1), ընթրիք(2): Ամենամեծ մասնաբաժինը պետք է ընկնի հիմնական կերակուրների վրա (մոտ 3,5 միավոր) իսկ մնացած 1-2-ը `միջանկյալ կերակուրների վրա:
•  Բուսական սնունդ պարունակող մթերքների մեծ մասը պետք է ուտել առավոտյան:
•  Դիաբետիկներին անհանգստացնում է թե որ սնունդն է կարելի օգտագործել և որը ոչ, այս հարցերին պատասխանելու համար պետք է նախապես սահմանել դիետա:
•  Սնուդը պետք է ընդունել հստակ ժամերի: Չի կարելի բաց թողնել նախաճաշը, ճաշը և ընթրիքը: Մոտավոր սխեման հետևյալն է. առաջին նախաճաշը 8-ին կամ 9-ին, երկրորդ նախաճաշը 11-ին կամ 12-ին, ճաշ `14-15-ին, առաջին ընթրիքը 17:00-ին, երկրորդ ընթրիքը 21:00-ին կամ 22:00-ին:
•  Դիաբետիկը պետք է ուշադիր հետևի իր քաշին: Ձեր օպտիմալ քաշը հաշվարկելը շատ պարզ է. պետք է ուղակի ձեր հասակից հանեք 100 սմ:
•  Դիետայի մեկ այլ սկզբունք `սնունդը պետք է լինի ամբողջական և բազմազան: Հարկավոր է ուղաի վտանգավոր սնունդը փոխարինել մեկ այլ անվտանգ սնունդով:
•  Չի թույլատրվում օգտագործել չափազանց փոքր, անբավարար բաժիններ, սնունդը պետք է նպաստի հագեցվածությանը, և ոչ թե ավելացնի սովն ու գրգռի ախորժակը:
•  Հաճախ շաքարախտը ուղեկցվում է ճարպակալմամբ: Այս հիվանդության ճիշտ սնունդը պետք է ուղղված լինի մարմնի քաշի նվազմանը: 
•  Առանձնահատուկ ուշադրություն պետք է դարձնել սննդակարգում ճարպի քանակին: Ճարպերի ամբողջական բացակայությունն անընդունելի է, քանի որ դրանք մեծ արժեք ունեն մարմնի համար: Այնուամենայնիվ, անհրաժեշտ է վերահսկել ճարպեր պարունակող սննդի օգտագործումը: Նորման գերազանցելը հանգեցնում է մարմնի քաշի բարձրացմանը և աթերոսկլերոզի զարգացմանը:
Դիետան պետք է պարունակի մանրաթել պարունակող մթերքներ, որը օգնում է լրացնել սննդանյութերի և էներգիայի պակասությունը:
Ինչ սնունդ կարելի է օգտագործել շաքարային դիաետի ժամանակ:
Ածխաջրերը ճարպի հիմնական աղբյուր են: Հետևաբար  պետք է այն խնամքով օգտագործել  սննդակարգում : Պետք չէ ածխաջրերը փոխարինել սպիտակուցներով կամ ճարպերով, քանի որ դրանք շատ անհրաժեշտ են մեր օրգանիզմին: Դիետան կազմելիս խորհուրդ է տրվում բացառել արագ ածխաջրերը, ավելի գերադասելի են դանդաղ յուրացվողները:
Արագ ածխաջրերը պարունակում են հետևյալ մթերքներում.
•Քաղցրավենիք
• Հացաբուլկեղեն
•Մակարոնեղեն
• Օսլա
• Կարտոֆիլ
• Արագ պատրաստվող սնունդ
• Ֆասֆուդ
• Թխվածքներ
 
Պարզ ածխաջրերը արգելված են, բայց բարդ ածխաջրերը որոնք առկա են բանջարեղենում՝ խրախուսվում են
 
Դիետայի համար իդեալական են.
• Կաղամբ (բրոկկոլի, ծաղկակաղամբ)
• Լամինարիա (ծովային կաղամբ)
• Լոլիկ (սահմանափակ քանակությամբ)
• Սոխ 
• Սունկ
• Լոբի պատիճներով
• Տարբեր տեսակի կանաչի 
• Վարունգ
• Նեխուր
• Դդմիկ
• Սմբուկ
.
Շաքարի մեջ արյան քանակը իջեցնող մթերքերը բոլորը են 50 տոկոսից ցածր գլիկեմիկ ինդեքս ունեցող մթերներն են:
Այս մթերքները չեն հանգեցնում հիպերգլիկեմիայի և թույլ չեն տալիս գլյուկոզայի մակարդակը իջնի կրիտիկական մակարդակի:
 
• Ամարանտ
• Սխտոր
• Ճակնդեղ
• Երուսաղեմի արտիճուկ
• Ծնեբեկ
• Արտիճուկներ
• Բրոկկոլի
• Պնդուկ
• Ծովամթերք
• Լամինարիա
• Ավոկադո
 
Այս ցանկը կարելի է շարունակել, այս մթերքները պարունակում են բարձր քանակությամբ մանրաթել, որոնք նպաստում է հիպերգլիկեմիայի առաջացմանը:Նրանց հիմնական գործառյութը կայանում է նրանում, որ գլյուկոզայի քիչ չափաբաժինը է մտնում է արյան մեջ: Բացի այդ, բանջարեղենը, խոտաբույսերը և թույլատրված ընկույզեղենը պարունակում են բազմաթիվ արժեքավոր վիտամիններ և հանքանյութեր, որոնք նորմալացնում են բոլոր օրգանների աշխատանքը ՝ սրտից մինչև ենթաստամոքսային գեղձ: Հաջորդ շարքում է «սև ցուցակ»-ն է, որն ընդգրկում է այն մթերքները, ինչ բժիշկները խորհուրդ չեն տալիս ուտել դիաբետիկներին:
Որ մթերքներն են ավելացնում արյան մեջ շաքարի քանակը. շաքարախտի համար արգելված սննդամթերքի ցուցակ.
 
•  Քաղցրավենիք, մեղր, խմորեղեն և սպիտակ ալյուրից պատրաստված թխվածքներ:
•  Սպիտակ ալյուրից պատրաստված հացաբուլկեղենը, պետք է այն փոխարինել տարեկանով կամ թեփով, որի ամենօրյա չափաբաժինը կազմում է մոտավորապես 325գ:
•  Թթու և կարտոֆիլ:
•  Խանութում վաճառվող բոլոր սոուսները, որոնց մեջ առկա են շաքար, կոնսերվանտներ, ճարպեր, պղպեղ և աղ:
•  Քաղցր մրգեր և հատապտուղներ, թարմ քամած հյութեր:
•  Յուղոտ կամ խտացրած կաթ
•  Տարատեսակ պահածոներ
•  Օշարակներ և այլ հեշտությամբ մարսվող ածխաջրեր
•  Ճարպոտ և ապխտած մսամթերք կամ ձկնեղեն
•  Բոլոր ապուրները, որոնք պարունակում են կարտոֆիլ բրինձ, և ճարպ:
•  Անհրաժեշտ է նաև ձեր սննդակարգից ամբողջությամբ վերացնել վտանգավոր տրանս ճարպեր պարունակող մթերքները.
  Մարգարին
  Ֆասֆուդ
  Թխվածքներ
  Տորթեր
  Չիպսեր
  Մայոնեզ
  Կիսաֆաբրիկատներ
 
Արգելված սնունդ կարելի է փոխարինել համպատասխան ավելի անվտանգ սննդամթերքներով.
 
•  Ցածր յուղայնությամբ միս, թռչնամիս, ձուկ
•  Ձու, լոր
•  Ծովամթերք
•  Կարագ, պանիր
•  Սունկ
•  Որոշ հացահատիկներ
•  Մրգեր, հատապտուղներ
•  Բանջարեղեն
 
Ինչ ուտել շաքարային դիաբետի ժամանակ.
•  Հատուկ դիաբետիկների համար նախատեսված տարեկանի և թեփի հաց:
•  Բուսական ապուրներ
•  Միս և թռչնամիս
•  Կեֆիր և անյուղ մածուն
•  Չմշակված պանիր
•  Ձու, թեթև ձվածեղ
•  Հացահատիկներից շիլա
•  Ցածր յուղայնությամբ ձուկ (եփած, պատրաստված գրիլի վրա կամ ջեռոցում)
•  Կանաչ բանջարեղեն
•  Մրգեր(թթվաշ խնձոր, նարինջ)
•  Քաղցր դոնդող
•  Ըմպելիքներ. թեյ, բանջարեղենի նոսր հյութեր, խոտաբույսերից և չորացրած վարդից պատրաստված թուրմեր
•  Բանջարեղենով և ձիթայուղոց սոուսնսեր
 
Դիաբետիկի մեկ օրվա մենյու
• Նախաճաշ (1) - խաշած անյուղ միս, կանաչ խնձոր, թեյ:
• Նախաճաշ (2) - թեթև ձվածեղ փափուկ խաշած ձու:
• Լանչ (1) - կաղամբով ապուր առանց կարտոֆիլ, եփած ձուկ:
• Լանչ (2)- մեկ բաժակ կեֆիր, խնձոր կամ մի բուռ սև հաղարջ:
• Ընթրիք (1) - եփած տավարի միս և ծնեբեկ:
• Ընթրիք (2) - կեֆիր:
Զարթխումից (похмелье) ազատվելու յոթ միջոց

Զարթխումից (похмелье) ազատվելու յոթ միջոց

Ամեն հաճույք իր գինն ունի: Եթե ընկերների հետ երեկույթի ժամանակ  կորցնում եք զգոնությունը և շատ եք խմում, ապա առավոտյան կարող եք  զղջալ նախորդ օրվա  զվարճանքի համար:

Որքա՞ն գազավորված ըմպելիք կարելի է խմել՝ առանց օրգանիզմին վնաս հասցնելու

Որքա՞ն գազավորված ըմպելիք կարելի է խմել՝ առանց օրգանիզմին վնաս հասցնելու

Որքա՞ն գազավորված ըմպելիք կարելի է խմել՝ առանց օրգանիզմին վնաս հասցնելու

Տնական դոնդող. առողջարա՞ր է, թե՞ ոչ

Տնական դոնդող. առողջարա՞ր է, թե՞ ոչ

Այս քաղցրավենիքով տարվելն այնքա՜ն հեշտ է․ մեկ չափաբաժինը սովորաբար առաջացնում է միաժամանակ և՛ հաճույքի,  և՛  մեղքի զգացում։

Ի՞նչ է տեղի ունենում մեր օրգանիզմում, երբ համեմ ենք ուտում

Ի՞նչ է տեղի ունենում մեր օրգանիզմում, երբ համեմ ենք ուտում

Տարբեր ուտեստներ պատրաստելիս մենք հաճախ օգտագործում ենք գինձ` անուշահոտ մանր հատիկներ: