Արյան առողջությունը ապահովող սնունդ

Արյան առողջությունը ապահովող սնունդ

Արյունը մեր բջիջներին մատակարարում է նրանց կյանքի և առողջության համար անհրաժեշտ ամեն ինչ:Արյան որակը ամբողջ օրգանիզմի առողջության վրա ազդող հիմնական գործոններից է:

Առավել օգտակար համարվում ոչ հեմ երկաթը: Այդպիսի երկաթ է պարունակում մրգերը, բանջարեղենը և ձուն: Այնուամենայնիվ, երկաթի այս քիմիական ձևը ներծծվում է աղիքների մեջ `որոշակի դժվարություններով: Հեմ երկաթը  պարունակում է միսը և ձուկը, որը ավելի հեշտ է մարսվում մարդու կողմից:

Բազմաթիվ փորձարկումներ ցույց են տվել, որ վիտամին C- ն, որը հայտնաբերվել է մասնավորապես կիտրոնի հյութի մեջ, կարող է կրկնապատկել կամ եռապատկել աղիների մեջ ոչ հեմ երկաթի ներծծումը:Կիտրոնը կոմպենսացնում է պոլիֆենոլների բացասական ազդեցությունը, որի պատճառով երկաթը դժվար է ներծծվում:

Անեմիայի դեպքերի մեծ մասը պայմանավորված է օրգանիզմում երկաթի, ֆոլաթթվի և B12 վիտամինի պակասով, որը օրգանիզմին անհրաժեշտ է արյան կարմիր գնդիկներ արտադրելու համար: Կիտրոնի և բուսական ծագման երկաթի օգտագործումը, ինչպիսիք են հատիկները (լոբի, ոսպը, սոյա), կանաչ բանջարեղենը (սպանախը, սոխը) կամ հացահատիկները (ցորեն, բրինձ), զգալիորեն մեծացնում են օրգանիզմում արյան կարմիր գնդիկների բազմացմանը:

Դիետոլոլոգները խորհուրդ են տալիս ամեն սնունդ ընդունելուց, օգտագործել 25 մգ. վիտամին С, քանի որ այն նպաստում է երկաթի յուրացմանը: Այդ քանակությամբ վիտամին С պարունակում է կես կիտրոնը:

Արյան բջիջների ձևավորման համար ավելի լավ է օգտագործել բուսական ծագման սննդամթերք, քան կենդանական:

Թրոմբոզ

Արյունը ունի ինքնամակարդվելու հատկություն, որի արդյունքում կանգնում է արյան հոսքը: Սակայն երբ արյան մակարդումը տեղի է ունենում արյունատար անոթի ներսում առաջանում է թրոմբ, որը կարող է խոչընդոտել արյան շրջանառությանը: Այս պրոցեը կոչվում է թրոմբոզ, այն կարող է հրահրել մի շարք բարդ հիվանդություններ՝ սուր կորոնար անբավարարություն (ինֆարկտ), ուղեղային արյունամատակարարման սուր խանգարումներ (ինսուլտ) և այլն:

Թրոմբոզի երկու տեսակ գոյություն ունի՝ երակային և զարկերակային:

Թրոմբոզին կարող են նպաստել հետևյալ գործոնները.

  • Հաճախակի ճարպի և աղի օգտագործում
  • Արյան մեջ տոկսիների բարձր քանակ
  • Ծխելը և նստակյաց կյանքը և այլն

Դիետա

Այս մթերքների օգտագործումը նվազեցնում է թրոմբոզի առաջացումը

 

Օգտագործել

Բացառել

Սխտոր

Ճարպ

Կիտրոն

Խոլեստերին

Նարինջ

Աղ

Սոխ

 

Խաղող

 

Սոյա

 

Ձիթայուղ

 

Ձկան յուղ

 

 

«Անեմիա» տերմինը թարգմանաբար նշանակում է սակավարյունություն: Սակավարյունությունը արյան կարմիր բջիջների՝ էրիթրոցիտների քանակի նվազումն է: Էրիթրոցիտներով պայմանավորված արյան կարմիր գույնը: Էրիթրոցիտները տեղափոխում են թթվածինը թոքերից մարմնի բոլոր հյուսվածքներին:

Սակավարյունության պատճառներն են.

  1. էրիթրոցիտները ապրում են ընդհամենը 100 օր և ոսկրածուծը պարբերաբար արտադրում է նոր առողջ էրիթրոցիտներ: Սակավարյունություն կարող է առաջանալ, երբ օրգանիզմում չեն արտադրվում բավարար քանակությամբ առողջ էրիթրոցիտներ, որը իր հերթին կարող է լինել երկաթի կամ վիտամինների պակասից:
  2. Արյան կորստի հետևանքով նվազում է օրգանիզմում էրիթրոցիտների քանակը:
  3. Օրգանիզմում էրիթրոցիտները քայքայվում են, տարբեր հիվանդությունների պատճառով:

Դիետա

Դիետան կարևոր դեր ունի, քանի որ սնունդը մարմնին ապահովում է անհրաժեշտ սննդանյութեր ՝ արյան բջիջների արտադրության համար: Սննդանյութերից ամենակարևորն են՝ երկաթը, սպիտակուցները, վիտամին B12- ը և ֆոլաթթու պարունակող սնդամթերքերը: Ինչպես նաև արյան արտադրության համար անհրաժեշտ են՝ վիտամիններ B1, B2, B6, C, E և մեղր:

Օգտագործել

Բացառել

Լոբի, սոյա

Թեյ

Մրգեր

Ցորենի թեփ

Բանջարեղեն

Ալկոհոլային խմիչքներ

                            Ավոկադո

Կաթ

Բազուկ

 

Սպանախ

 
   

Արևածաղկի սերմեր

 

Պիստակ

 

Խաղող

 

Կիրքի պտուղ

 

Ծիրան

 

Կիտրոն

 

Վիտամիններ՝ В, Е С

 

Դոշաբ

 

Միս

 

Երկաթ

 

Ֆոլաթթու

 
   

 

 

 

Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղը հայտնի է արդեն շատ տասնամյակներ և բացի հեղուկ ձևից թողարկվում է նաև հարմար պարկուճներով։

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Եթե ունես խնդիրներ արյան հետ կապված՝ ուրեմն առողջ չես։ Մի խոսքով՝ արյունը չափազանց կարևոր է։

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտորը՝ բազմամյա խոտաբույսային բույս է Միջին Ասիայի Ամարիլիս ընտանիքից, օժտված սուր համով և ուժեղ առանձնահատուկ հոտով։

Լիմոնադ․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Լիմոնադ․ օգտակար և վնասակար հատկությունները

Ոչ ալկոհոլային ըմպելիքի տարբերակիչ զովացուցիչ առանձնահատկությունն ու, ինչպես նաև, լիմոնադի օգտակարությունը վաղուց է հայտնի մարդկությանը։