Վիտամին D․ դերն օրգանիզմում

Վիտամին D․ դերն օրգանիզմում

Վիտամին D-ն՝ կալցիֆերոլ, մարդու օրգանիզմին անհրաժեշտ կարևորագույն վիտամին է։ Հիմնական աղբյուրն արևի ճառագայթներն են (ուլտրամանուշակագույն ճառագայթներ), սակայն քիչ քանակությամբ օրգանիզմ է ներթափանցում նաև որոշ սննդամթերքների միջոցով։

Հանդիպում է մի քանի ձևով՝ D1, D2, D3, D4, D5 և D6, կայուն է բարձր ջերմաստիճանի հանդեպ և չի լուծվում ջրում։

Ինչո՞ւ է անհրաժեշտ օրգանիզմին

Օրգանիզմում հիմնական դերը ֆոսֆորի և կալցիումի ճիշտ յուրացումն ապահովելն է։

Խիստ կարևոր է վաղ մանկական տարիքում, քանի որ կանխում է ռախիտի առաջացումը։

Կանխում է նաև օնկոլոգիական հիվանդությունների առաջացումը։

Նպաստում է իմունային համակարգի ամրապնդմանը։

Կարևոր է վահանաձև գեղձի բնականոն աշխատանքի համար։

Ազդում է նաև մաշկի վիճակի վրա։

Նրանից է կախված մկանային հյուսվածքի աշխատունակությունը։

Օգնում է պաշտպանվել քրոնիկ հոգնածությունից և տրամադրության անկումից։

Դրականորեն է ազդում նյարդային համակարգի վրա։

Փոխազդեցությունն այլ նյութերի հետ

Վիտամին D-ն ճարպալույծ նյութ է, հետևաբար նրա բնականոն յուրացման համար օրգանիզմը բավականաչափ ճարպ պետք է ստանա։

Որպեսզի այն սինթեզվի օրգանիզմում կամ լավ յուրացվի սննդից, ապա օրգանիզմը պետք է նաև բավականաչափ կալցիում, ֆոսֆոր, վիտամին A, E, C և B խմբի վիտամիններ ստանա։

D վիտամինի ավելցուկի դեպքում հնարավոր է, որ դժվարանա երկաթի յուրացումը։

Օրգանիզմի օրական պահանջը

Վիտամին D-ի օրական պահանջը կախված է մարդու տարիքից ու ֆիզիկական վիճակից և կազմում է 5-10 մգ։ Պահանջը մեծանում է մանկական տարիքում, հղիության և կրծքով կերակրման շրջանում։

Վիտամին D պարունակող սննդամթերքներ

Պարունակվում է ծովամթերքում, կարմիր խավիարում, ծովային ճարպոտ ձկնատեսակներում։ Մեծ քանակությամբ առկա է նաև հավի, տավարի ու խոզի լյարդում։ Ձվի դեղնուցը նույնպես որոշակի քանակությամբ վիտամին D է պարունակում։ Առկա է նաև պանրում, սերուցքային կարագում, թթվասերում և կաթնամթերքի այլ տեսակներում։

Վիտամինի անբավարարությունն օրգանիզմում

Երեխաների օրգանիզմում վիտամին D-ի պակասը դրսևորվում է ռախիտի առաջացմամբ։ մեծահասակների դեպքում դրսևորվում է թուլությամբ, ախորժակի անկմամբ, քաշի անկմամբ, օստեոպորոզի, քրոնիկ հոգնածության առաջացմամբ, տեսողության վտացմամբ և այլ նշաններով։

Վիտամինի ավելցուկն օրգանիզմում

Վիտամինի ավելցուկը նույնքան վտանգավոր է, որքան պակասը։ Արտահայտվում է թուլությամբ, սրտխառնոցով, փորկապությամբ, մկանային ցավով և այլ երևույթներով։

Բազուկ (ճակնդեղ). օգտակար և վնասակար հատկությունները

Բազուկ (ճակնդեղ). օգտակար և վնասակար հատկությունները

Ժամանակակից գիտնականները ոչ միայն հաստատեցին իրենց նախորդների դիտարկումները, այլև ապացուցեցին, որ բազուկը եզակի, անփոխարինելի բանջարեղեն է մարդու սննդակարգում:

Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղ․ օգտակար և վնասակար կողմերն օրգանիզմի համար

Ձկան յուղը հայտնի է արդեն շատ տասնամյակներ և բացի հեղուկ ձևից թողարկվում է նաև հարմար պարկուճներով։

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Լուծել թրոմբը (արյան մակարդուկներ)․ ո՞ր մթերքներն են բարելավում արյան որակը

Եթե ունես խնդիրներ արյան հետ կապված՝ ուրեմն առողջ չես։ Մի խոսքով՝ արյունը չափազանց կարևոր է։

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտոր․ օգտակարությունն ու վնասակարությունն օրգանիզմի համար

Սխտորը՝ բազմամյա խոտաբույսային բույս է Միջին Ասիայի Ամարիլիս ընտանիքից, օժտված սուր համով և ուժեղ առանձնահատուկ հոտով։