Հղիության ընթացքում քաշի ավելացման բնական չափը

Հղիության ընթացքում քաշի ավելացման բնական չափը

Ձվաբջջի բեղմնավորումից հետո առաջին իսկ շաբաթների ընթացքում ապագա մայրիկի օրգանիզմն սկսում է ակտիվորեն պատրաստվել պտղին կրելուն և ծննդաբերությանը: Առաջին հերթին մեծանում է այսպես կոչված հղիության հորմոնի՝ պրոգեստերոնի մակարդակը, որը նպաստում է արգանդի ներքին շերտի հաստացմանը, օրգանիզմում հեղուկի և սննդանյութերի կուտակմանը, կաթնագեղձերի աճին: Այդ ամենը, ինչպես նաև հենց պտղի աճը, հանգեցնում է հղիության ընթացքում կնոջ ընդհանուր քաշի ավելացման:

Հղիության 9 ամիսների ընթացքում կինը գիրանում է միջինում 9-14 կգ-ով, իսկ նորածնի քաշը մոտավորապես 2-4 կգ է կազմում: Մյուս կիլոգրամները ավելացած արյան, պտղաջրերի, ընկերքի, արգանդի մեծացման հաշվին են: 3.5 կիլոգրամը պտղի քաշն է, մինչև 1կգ պտղաջրի զանգվածն է, մոտ 0.7 կգ՝ ընկերքի զանգվածը և 1.3 կգ՝ լրացուցիչ արյան ծավալը, որի մի մասը դուրս է գալիս ծննդաբերության ժամանակ: Այդ պատճառով երեխայի լույս աշխարհ գալուց կինը կորցնում է մոտ 6.5 կգ քաշ, իսկ մյուս կիլոգրամները կորցնում է ծննդաբերությունից հետո և երեխային կրծքով կերակրելու ընթացքում:

Հղիության ընթացքում կաթնագեղձերի զանգվածն ավելանում է մոտ 0.4 կգ, արգանդի զանգվածը՝ 1կգ, արտաբջջային հեղուկի զանգվածը՝ 1.5-4.5 կգ, իսկ ճարպաշերտի տեսքով կուտակվող սննդանյութերի զանգվածը մարմնի նորմալ քաշի դեպքում ավելանում է ընդամենը 3.5 կգ: Այդպիսով մարմնի քաշի ավելացումը գլխավորապես տեղի է ունենում հյուսվածքների մեծացման հաշվին, ինչը նպաստում է առողջ երեխա կրելուն և ծննդաբերության բարեհաջող ելքին: Այդ պատճառով էլ առողջ կինը, ով հղիության ընթացքում իր քաշը պահպանում է նորմայի սահմաններում, ծննդաբերությունից ընդամենը մի քանի շաբաթ անց հեշտությամբ վերականգնում է իր կազմվածքը և նախկինում ունեցած մարմնի քաշը:

Կարիք կա՞ քաշը վերահսկելու

Ապագա փոքրիկի և հենց կնոջ առողջությունը, ինչպես նաև ծննդաբերության բարենպաստ ելքն անմիջականորեն կախված են այն բանից, թե պտղի ներարգանդային զարգացման ընթացքում ապագա մայրիկը որքան լրացուցիչ կիլոգրամներ կկուտակի: Այդ պատճառով էլ քաշն անհրաժեշտ է վերահսկել և դա պետք է կատարել հղիության առաջին շաբաթներից սկսած մինչև ծննդաբերություն: Մարմնի նորմալ զանգվածով կնոջ համար հղիության առաջին եռամսյակում քաշի ավելացումը նորմայում կազմում է 300գ ամսական, հղիության 4-5-րդ ամիսներին՝ 400գ, 6-8-րդ ամիսներին՝ մոտ 500 գ ամսական, և միայն հղիության վերջին ամսին կարող է 600գ-ի սահմաններում քաշի ավելացում դիտվել, որը կապված է ծննդաբերությանը նախապատրաստվելու համար օրգանիզմում հեղուկի մակարդակի ակտիվ բարձացման հետ:

Մարմնի ցածր զանգվածով կանայք հղիության ընթացքում կարող են մի փոքր գիրանալ, ինչը տեղի է ունենում ճարպահյուսվածքի տեսքով սննդանյութերի պաշարների ավելացման հետևանքով: Այնպես որ նիհար կնոջ համար քաշի ամսական ավելացումները կարող են մի փոքր ավել լինել: Իսկ ահա ավելի գեր կանայք, ընդհակառակը, հղիության ընթացքում պետք է ավելի քիչ լրացուցիչ քաշ հավաքեն՝ պտղին սննդանյութեր մատակարարելով իրենց սեփական պաշարներից: Ծննդաբերության բարենպաստ ելքն ավելի հավանական է նորմալ քաշով կանանց դեպքում, այդ պատճառով ավելի գեր կանայք, հղիության ընթացքում իրենց իրական քաշը նվազեցնելով, ինքնուրույն և առանց բարդությունների առողջ երեխա լույս աշխարհ բերելու լրացուցիչ հնարավորություն ձեռք կբերեն:

Եթե քաշն արագորեն է ավելանում

Կնոջ քաշն սկսում է ավելանալ բեղմնավորման գրեթե հենց սկզբից: Պրոգեստերոնի մակարդակի կտրուկ բարձրացումը խթանում է արգանդի աճը, կաթնագեղձերի մեծացումը, ճարպաշերտի առաջացումը, մի խոսքով՝ խթանում է պտղի աճի ու զարգացմանն անհրաժեշտ հյուսվածքների զարգացումը և ակտիվորեն նախապատրաստում է օրգանիզմը ծննդաբերության: Եթե հղիության ընթացքում քաշի ավելացումը քիչ է, դա խոսում է նորմալ զարգացող հղիության մասին: Իսկ արագ և մեծ քանակությամբ քաշի ավելացումը վկայում է մայրական օրգանիզմում առկա բազմաթիվ խանգարումների մասին, որոնք կարող են նույնիսկ հանգեցնել պտղի համար տհաճ հետևանքների: Այդ պատճառով էլ այդքան կարևոր է, որ հղիության ընթացքում քաշի ավելացման ցուցանիշները պահպանեք նորմայում, ինչը էականորեն կհեշտացնի հնարավոր խանգարումների ախտորոշման գործընթացը:

Յուրաքանչյուր օրգանիզմ յուրահատուկ է, և հղի կանանց քաշի ավելացումն էլ տարբեր կերպ է տեղի ունենում: Հղիության առաջին եռամսյակում որոշ հղի կանայք նկատում են ոչ թե քաշի ավելացում, այլ հակառակը՝ նվազում, ընդ որում՝ բավականին նորմալ սննդակարգի պայմաններում: Որոշներն էլ արագորեն քաշ են հավաքում հղիության առաջին շաբաթներից սկսած: Մարմնի զանգվածի ավելացման անհատական ցուցանիշները կարող են տարբերվել, սակայն լաբորատոր հետազոտությունների դրական արդյունքների և նորմալ ինքնազգացողության պարագայում դրանք այնքան կարևոր չեն:

Հղի կնոջ սնունդը պետք է լինի բազմազան, այսինքն՝ չի կարելի քաշի ավելացմանը նպաստող այս կամ այն ուտեստները հանել սննդակարգից, եթե նույնիսկ քաշի ավելացումը գերակշռում է նորման: Գլխավոր կանոնը ուտելիքը չչարաշահելն է, բազմատեսակ սնունդ ընդունելը և որոշակի մթերքների սահմանափակումը, այլ ոչ թե դրանց բացառումը: Եթե այնուամենայնիվ քաշի ավելցուկ կա, ապա անհրաժեշտ է սահմանափակել ընդունվող սննդի քանակը, այլ ոչ թե որակը և անել դա աստիճանաբար: Ապագա մայրիկը չպետք է սնվի «երկուսի համար» կամ հատուկ դիետաների հետևի և քաղցած մնա:

Հղիության ընթացքում բազմատեսակ սննդի փոքր քանակությամբ և հաճախակի ընդունումը, բավարար քանակությամբ հեղուկների օգտագործումը և չնչին ֆիզիկական ծանրաբեռնվածությունը առողջ ապրելակերպի, ապագա մայրիկի և նրա փոքրիկի առողջության գլխավոր գրավականն են:

Եթե քաշը նվազում է

Ինչպես արդեն նշվեց, հղիության ընթացքում կնոջ քաշը պետք է ավելանա աստիճանաբար և նորմայի որոշակի սահմաններում: Բայց դա միայն կատարյալ դեպքերում, իսկ ավելի հաճախ քաշի ավելացումն անհավասարաչափ է տեղի ունենում, տատանումներով և որոշ դեպքերում նույնիսկ դիտվում է քաշի նվազում: Արդյո՞ք դա բնականոն երևույթ է։

Յուրաքանչյուր կին պետք է ձգտի պահպանել իր համար կատարյալ մարմնի զանգվածը, սակայն ռեժիմով սնվելը, հատուկ չափաբաժիններով սննդակարգ պահպանելը առօրյայում գրեթե անհնար է: Բացի այդ, գոյություն ունեն արձակուրդներ, տոն օրեր և այլ միջոցառումներ, որոնք խանգարում են հղիության հավասարակշռված ընթացքին: Այնպես որ, ամբողջ հղիության ընթացքում քաշը պահպանելը, դրա տատանվող բարձրացումներից ու անկումներից խուսափելը գրեթե անհնար է:

Քաշի հաստատուն նվազումը հղիության ցանկացած փուլում տեղի է ունենում օրգանիզմի սեփական ճարպային պաշարներն այրելու, այսինքն ոչ ինքնակամ նիհարելու հետևանքով: Շատ կանանց համար այս վիճակը կարող է համարվել բնականոն, քանի որ օրգանիզմն ինքնին պատրաստվում է ծննդաբերության և ազատվում է անպետք կուտակումներից: Քաշի կորուստ կարող է դիտվել ամռանն ընդառաջ՝ կապված թարմ բանջարեղենի, մրգերի և հատապտուղների օգտագործմանն անցնելու հետ, քանի որ դրանցից օրգանիզմը վերցնում է օգտակար ածխաջրերը, սպիտակուցներն ու ճարպերը, որոնք հիանալի մարսվում են և չեն կուտակվում օրգանիզմում ճարպաշերտի տեսքով:

Հղիության վերջին ամսում ևս քաշի անկում է դիտվում: Սա նույնպես չի կարելի անվանել խանգարում, քանի որ օրգանիզմը նախապատրաստվում է սպասվող աշխատանքին, խնայում է էներգիան և փորձում է նվազեցնել դրա ծախսը ծննդաբերությանը չմասնակցող օրգանների ու հյուսվածքների գործունեության վրա: Հղիության ընթացքում քաշի անկումն առանձին դեպքերում կարող է որոշակի խանգարումների նշան լինել: Այդ պատճառով քաշի վերահսկումը պետք է կատարել բժշկի հսկողությամբ: Պտղի քաշը հղիության ընթացքում նպատակաուղղված ավելանում է, և եթե հղիության առաջին 20-25 շաբաթներին այն չի կարողանում ազդել մայրիկի քաշի ավելացման վրա, ապա սկսած երկրորդ եռամսյակից փոքրիկի քաշի ամենօրյա ավելացումն արդեն հաշվվում է ապագա մայրիկի քաշի նորման հաշվարկելով:

Հղիության 20-րդ շաբաթում պտուղը կշռում է մոտ 300գ., հաջորդ 4 շաբաթների ընթացքում նրա քաշը կրկնապատկվում է և ևս 3 շաբաթ անց եռապատկվում: Սկսած մոտ 26-28-րդ շաբաթից պտղի քաշը օրական ավելանում է 150 գ-ով, այնուհտև 200գ և նույնիսկ 300 գ, միայն 40-րդ շաբաթից հետո է քաշի ավելացումը պակասում: Ծննդաբերությանը մոտ ժամկետներում պտղի քաշը միջինում կարող է հասնել 3-3.5 կգ: Այնինչ նրա անհատական զարգացման առանձնահատկություններից կախված՝ նորածնի քաշը կարող է տատանվել: Հղիության նորմալ ընթացքի համար գլխավորը սեփական զգացողություններին վստահելն ու փորձառու բժշկի խորհուրդներին հետևելն է: Իսկ ավելորդ կիլոգրամներից հեշտությամբ կարելի է ազատվել կրծքով կերակրման և երեխայի հետագա խնամքի ընթացքում:

Նորածինների մոտ առկա որոշակի տարօրինակություններ, որոնք առաջին հայացքից կարող են վախեցնել անփորձ ծնողներին

Նորածինների մոտ առկա որոշակի տարօրինակություններ, որոնք առաջին հայացքից կարող են վախեցնել անփորձ ծնողներին

Ծնվելուց հետո առաջին չորս շաբաթվա ընթացքում երեխայի օրգանիզմը ներարգանդային կյանքից անցում է կատարում դեպի հետծննդյան շրջան

Ինչպե՞ս հեռացնել սպիները էպիզիոտոմիայից  (շեքահատում) և ծննդաբերական այլ վնսվածքներից հետո

Ինչպե՞ս հեռացնել սպիները էպիզիոտոմիայից (շեքահատում) և ծննդաբերական այլ վնսվածքներից հետո

Հետծննդաբերական նույնիսկ փոքր սպին կարող է վատթարացնել սեռական կյանքի որակը

Ի՞նչ է հարկավոր վերցնել Ձեզ հետ ծննդատուն գնալիս

Ի՞նչ է հարկավոր վերցնել Ձեզ հետ ծննդատուն գնալիս

Առանձին թղթապանակում հարկավոր է հավաքել բոլոր անհրաժեշտ փաստաթղթերը և դրանց կրկնօրինակները

Ճիշտ շնչառությունը ծննդաբերության ընթացքում

Ճիշտ շնչառությունը ծննդաբերության ընթացքում

Ծննդաբերության ընթացքում ճիշտ շնչառությունը հեշտացնում է կծկանքների ընթացքը և բարելավում է մայրիկի և երեխայի ինքնազգացողությունը: