Քնի բնույթը. ինչու ենք մենք քնում, քնի պակասի հետևանքները 

Քնի բնույթը. ինչու ենք մենք քնում, քնի պակասի հետևանքները 
Ինչու ենք քնում 
Քունը ճոխություն չէ, այլ ֆիզիկական և հոգեկան առողջության համար անհրաժեշտ գործընթաց: Սակայն գիտնականները նոր են սկսում հայտնաբերել դրա մյուս բարդ և բազմազան գործառույթները 
Ինչ է տեղի ունենում ուղեղում քնած ժամանակ 
Ուղեղը չի անջատվում, քնի երկու փուլերը հերթափոխում են միմյանց: Յուրաքանչյուրն ունի իր առանձնահատկությունները։ 
 Դանդաղ (խորը) և արագ  քուն 
 Խորը քունը քնի ամբողջ ժամանակի մոտ 80 %-ն է: Այս փուլին բնորոշ են ուղեղի դանդաղ ալիքները, մկանների թուլացումը, հանգիստ խորը շնչառությունը: Մնացած 20 %-ը պատկանում է արագ քնին։ Դրա ընթացքում մենք երազներ ենք տեսնում, որոնք կարող են տևել մի քանի վայրկյանից մինչև մեկ ժամ: Գիշերվա  ընթացքում դրանք երկարատև են դառնում, բայց գրեթե անմիջապես մոռացվում են: 
Որքան է անհրաժեշտ քնել 
Ութ ժամվա մասին հաճախ է խոսվում, բայց քնի օպտիմալ չափը տարբեր է՝ տարբեր մարդկանց և կյանքի տարբեր ժամանակահատվածների համար: Մեծահասակը կարող է որոշ ժամանակ ավելի քիչ քնել և իրեն նորմալ զգալ, եթե ունի լավ քնի որակ: Բայց երբ այս գործընթացը տևում է յոթ ժամից պակաս, առողջական բացասական հետևանքներ են ի հայտ գալիս: Նույնը տեղի է ունենում այն ժամանակ, երբ քունը շատ է, չնայած նման դեպքերը շատ քիչ են: 
Ինչպես է քունը կապված ցիրկադային ռիթմերի հետ 
1930-ականներին ամերիկացի նեյրոֆիզիոլոգ Նաթանիել Քլայթմանը 32 օր անցկացրեց 42 մետր խորության տակ գտնվող քարանձավում: Փորձի նպատակն էր ուսումնասիրել մարդու ներքին ժամացույցը: Նա ապրում էր լիակատար մեկուսացման մեջ՝ փորձելով օրը հասցնել 28 ժամի, և չնայած խիստ դիետային և քնի ժամանակացույցին՝ չկարողացավ: Նա դեռ իրեն առույգ էր զգում, երբ իր «օրը» մոտավորապես համընկնում էր լույսի հետ: Նրա մարմնի ջերմաստիճանը նույնպես տատանվում էր 24-ժամյա ցիկլի ընթացքում: Հերթափոխով աշխատողներից շատերը բախվում են նույն խնդրին, հատկապես անկանոն գրաֆիկի դեպքում: 
Ինչու ենք կապված 24-ժամյա ցիկլին 
Ավելի քան միլիոնավոր տարիների էվոլյուցիայի ընթացքում մեր կյանքը համաժամեցվել է ցերեկային և գիշերային ցիկլի հետ, որն առաջացել է մոլորակի պտտման արդյունքում: Շրջանառու ռիթմերը ձևավորվում են գրեթե բոլոր կենդանի օրգանիզմներում, և դրանք այնքան ամուր են արմատավորված մեր մեջ, որ աշխատում են նույնիսկ առանց արտաքին ազդանշանների: Օրինակ՝ կայուն ջերմաստիճանի պայմաններում՝ մութ պահարանում պահված բույսերը ծալվում և բացում են տերևները, կարծես արևի լույս զգան՝ առանց նույնիսկ այն ստանալու: 
Ինչպե՞ս է դա արտահայտվում 
Մարդկանց մոտ հայտնաբերվել է մի գեն, որն արտահայտվում է գլխուղեղի շրջանում, որը ծառայում է որպես ուղեղի ցանցաթաղանթի և արքայանոթի գեղձի միջանցքում, որտեղ արտադրվում է մելատոնին քնի հորմոնը: Երբ մթնում է, մենք քնկոտություն ենք զգում: Որոշ բջիջների (արյան, լյարդի, երիկամների, թոքերի) ակտիվությունը փոխվում է՝ կախված 24-ժամյա ցիկլից, նույնիսկ այն դեպքում, երբ բջիջները գտնվում են լաբորատոր անոթում: Եվ գործնականում՝ մարմնի բոլոր գործընթացների համար` հորմոնների սեկրեցումից մինչև սննդի պատրաստում, դեր է խաղում օրվա ժամը։ 
Նախկինում ավելի լա՞վ էին քնում 
Վատ քունը հաճախ կապված է ժամանակակից նստակյաց կյանքի, էլեկտրաէներգիայի առկայության և էլեկտրոնային սարքերի օգտագործման հետ: Այնուամենայնիվ, քնի ուսումնասիրությունը դա հերքում է: 
Հյուսիսային Տանզանիայում բնակվող Հադզայի բնակիչների հետազոտողները պարզել են, որ այնտեղ մարդիկ հաճախ արթնանում են գիշերը, և անհատական քնի ռեժիմը շատ տարբեր է, և գիտնականներն եկել են այն եզրակացության, որ անհանգիստ քունը կարող է լինել գոյատևման հին մեխանիզմ, որը մշակվել է գիշերային վտանգներից պաշտպանվելու համար: Հիմնական տարբերությունն այն է, որ ցեղին չի անհանգստացնում քնի խնդիրները: 
Ինչ կլինի, եթե բավարար քուն չստանաք 
Ամենածանր դեպքերում քունը կարող է մահացու լինել: Արդեն մեկ գիշեր վատ քնից հետո՝ ճանաչողական աշխատանքի անկումը, համակենտրոնացումը և հիշողությունը տուժում  են: Արդյունքում, մենք հակված ենք իմպուլսիվ որոշումների և վայրկենական հաճույքների: Եվ ըստ մի ուսումնասիրության՝ քնի պակասը մեծացնում է նաև ստելու և խաբելու հավանականությունը: 
Ինչպես է քնի պակասը ազդում ֆիզիկական առողջության վրա
Պարբերաբար չքնելը կուտակային ազդեցություն ունի: Այն կապված է գիրության, շաքարախտի, սրտի հիվանդությունների և տկարամտության հետ: Մարդիկ, ովքեր պարբերաբար աշխատում են գիշերային հերթափոխով, 29 %-ով ավելի հավանական է, որ գիրանան, քան նրանք, ովքեր հերթափոխով են աշխատում: Բացի այդ, գիշերը աշխատելը 41 % -ով մեծացնում է սրտի կաթվածի և ինսուլտի հավանականությունը: Հնուց հայտնի է, որ անքնությունը կարող է լինել տկարամտության ախտանիշ: Որոշ գիտնականներ կարծում են նաև, որ վատ քունը Ալցհեյմերի հիվանդության զարգացմանը նպաստող գործոններից է: Քնի ընթացքում ուղեղը ազատվում է բետա-ամիլոիդային սպիտակուցներից: Եվ եթե բավարար չափով չեք քնում, դրանք կուտակվում են և ժամանակի ընթացքում հանգեցնում են ուղեղի նեյրոդեգեներատիվ փոփոխությունների: 
Մի՞թե մնացած բոլոր կենդանիները քնում են 
Պատասխանը կախված է նրանից, թե ինչն է համարվում քուն: Գիտնականների մեծամասնությունը քուն ասելով հասկանում է. 
•անշարժ վիճակ 
•զգալիորեն ցածր արձագանք, քան արթուն վիճակում: 
Այս չափանիշների հիման վրա հետազոտողները փորձել են հայտնաբերել չքնող կենդանիների տեսակներ, բայց դեռ հաստատուն ապացույցներ չկան: Կան կենդանիներ, որոնք քիչ քնի կարիք ունեն: Օրինակ՝ մեծ ընձուղտները ընդհանուր առմամբ քնում են օրական մոտ կես ժամ՝ յուրաքանչյուր «մոտեցման» համար մի քանի րոպե: Եվ որոշ կենդանիներ կարող են քնել միայն ուղեղի կեսով և այդպիսով ակտիվ մնալ. օրինակ՝ դելֆիններ, շնաձկներ և որոշ թռչուններ...
 
Աղբյուրը
Ի՞նչ է հակաբեղմնավորիչ « ներարկումը»

Ի՞նչ է հակաբեղմնավորիչ « ներարկումը»

Դեպոն (AKA Depo-Provera) ներարկում է, որը դուք ստանում եք 3 ամիսը մեկ անգամ

Ներարգանդային պարույր

Ներարգանդային պարույր

Ի՞նչ է ներարգանդային պարույրը

Ինչ է Կվինկեի այտուցը և ինչպես կանխել այն

Ինչ է Կվինկեի այտուցը և ինչպես կանխել այն

Ե՞րբ է անհրաժեշտ շտապ օգնություն կանչել

Ինչ անել, եթե անընդհատ հոգնածություն եք զգում

Ինչ անել, եթե անընդհատ հոգնածություն եք զգում

Յուրաքանչյուր մարդ ժամանակ առ ժամանակ հոգնում է։